donderdag 6 mei 2010

Dag 14, 5 mei, Miami - West Palm Beach

Na een lekker ontbijtje van twee toetjes voor Sander en een bagel pindakaas crunchy met banaan voor Barbara pakken we de laatste spullen in. Sander zet het reisverslag nog even online en neemt gelijk een koffer-kar mee. Daar laden we alle spullen op en dan zeggen we vaarwel tegen deze leuke condo in Miami. Het is ons hier goed bevallen!

We hebben op onze weg naar West Palm Beach vandaag twee stops: Vlinder museum en de Japanse tuin. Onze eerst stop is na ongeveer een uurtje rijden.

Als we aan komen, stoppen er net ook twee bussen met school-klassen dus we houden ons hart vast. Na het kaartje, gekocht met een coupon met 3$ korting, eerst een korte stop voor de vaste souvenir. Maar helaas die is uitverkocht. Ook een patch voor de koffer verkopen ze niet.
Dus we gaan op naar de vlinders! Bij de ingang hebben we ook een catalogus gekocht, zodat we kunnen aanstrepen welke vlinders we hebben gezien. Er zijn er veel en ze zijn echt mooi! We strepen er heel wat aan en Sander neemt heel wat foto's. Jammer genoeg blijven ze niet echt stil zitten :-)

Op de gang had Sander al een kunstwerk gezien, met veel mooie blauwe vlinders, dat 17,500,000$ kost. Die blauwe vlinders vinden we trouwens niet.

We horen de school-klassen in de verte maar we hebben geen last van ze. We horen ook een beetje de uitleg van de tourguide en dat is dan wel weer grappig. Ze maken er echt een feestje van voor die kids! We lopen het heuveltje op en daar is ook een mist-douche. We zien nog veel en veel meer vlinders. Dan zijn we aan het einde aan gekomen en gaan we via de ontsnap-deuren naar buiten. Daar hangt een grote spiegel zodat je kunt zien of er geen vlinders met je mee liften.

Door naar de botanische tuin, daar hangen allerlei varianten van de passiebloem en andere klimplanten met bloemen waar vlinders dol op zijn. Die zijn aan het einde ook te koop in de winkel.
Zodat je thuis je eigen vlindertuin kunt kweken. Aan het einde komen we in de volière. Daar zien we allerlei soorten hummingbirds en ook een variant op onze eigen spitsstaarten. Ook hier is weer veel te zien, dus we gaan even lekker zitten op een bankje om te kunnen genieten. Het is wel weer heel warm, dus we besluiten door te lopen naar de rozentuin. Sander loopt even naar het toilet en barbara naar de papagaaien. Daar staan allelei waarschuwingingsbordjes bij en ze zeggen niet eens lorre :-) Dan door naar het museum (@ Esmay: mocht je hier heen gaan: NIET naar binnengaan.)

Daar hebben we wel net de pech dat er een schoolklas is, dus na een kort rondje snel weer naar buiten. Dan hebben we het wel zo'n beetje gezien en gaan we door naar de uitgang.

We rijden weer een half uurtje en komen dan bij de Japanse tuin. Sander parkeert de auto in de schaduw, het is namelijk zo'n 95 F en dan gaan we eerst wat eten. Het een Japans restaurant, dus Sander neemt kip met rijst en Barbara neemt rijst met kip. Het smaakt ons hier prima en omdat we lekker buiten zitten hopen we dat we het straks niet weer zo warm hebben. Na onze kip met rijst, gaan we op pad. Het is een rondje van een kilometer en Barbara neemt de nodige foto's.
Het is toch wel heel warm en na ons rondje, gaan we nog even afkoelen in de winkel. Hier is wel de vaste souvenir en mooi origami papier. Dan nog even naar het museum, waar het ook lekker koel is.

Dan is het tijd om door de rijden naar het hotel. Barbara doet een dutje in de auto en als we er zijn volgens de tomtom, rijden we nog midden op een vierbaans weg. We stoppen even bij de Stapels, waar we zomaar internet hebben. Even het adres controleren, tomtom is een beetje in de war.
Als we aankomen, kunnen we gelijk inchecken. We besluiten de koffers opnieuw in te pakken, want we hebben toch echt niet zo veel gekocht!
Eerst maar even eten. Het is al half zeven en we moeten natuurlijk nog even zoeken waar we heen zullen gaan. Barbara kiest iets van de lijst uit de tomtom, maar onderweg komen we de outback tegen. Daar hebben we zulke enthousiaste verhalen over gelezen, dat willen we zelf ook proberen.
Er is gelukkig nog een plekje (dat was de vorige keer wel anders) en Barbara kiest voor een barnabey drankje en Sander een jus d'orange, Helaas is het barnaby drankje op en word het een 1800 margarita. Ook niet verkeerd. We eten op ons gemakje en nemen ook nog een lekker toetje. Barbara neemt een van alles wat toetje, dat zijn drie kleine stukjes van wat je wilt en Sander neemt 'hutter butter peanut butter pie. Weer komt de ober, maar nu om te zeggen dat de peanut butter pie er niet meer is. Het zit ons niet mee vanavond. Sander neemt dan maar carrot cake.
Als de toetjes komen, zijn die kleine stukjes helemaal niet zijn klein. Eigenlijk is de carrot cake net zo groot als die van Sander. Dat kan Barbara natuurlijk lang niet allemaal op en na een derde van alles, geeft Barbara het op.

We rijden nog even langs de best buy, voor een echte accu voor Barbara's fototoestel, want een is toch echt niet genoeg voor in Disney en we kopen waar is wally voor de DS. :-D

Dan op naar de kamer om de koffers opnieuw in te pakken. Alles lijkt inderdaad beter te passen, dus nu de souvenirs nog. Maar daar is genoeg plek voor want een van de adidas tassen is nog leeg.
Morgen op naar Merrit Island, waar we twee nachtjes zullen blijven.

1. wat lees ik nu, een lege tas over, das niet goed hoor;)) Geniet van jullie vakantie. de mama

2. Ik heb Waar is Wally al uitgespeeld, cool istie he?
    Mooie dag weer vandaag!
    Ik zie dat ik echt even nog moet leren heoveel F dan weer graden is enz enz...