donderdag 13 mei 2010

Dag 25, 16 mei Orlando - Londen.

Vanmorgen uitgeslapen en de laatste dingen ingepakt, de kliekjes opgegeten tijdens het ontbijt en de lunch en toen was het tijd om naar het vliegveld te vertrekken. Direct doorgereden naar het inleverpunt voor de auto en alle zware koffers er uitgetild! Halverwege het gebouw afscheid genomen van Esmay en Marcel. Zij blijven nog een weekje (jaloers jaloers!) en door naar de virgin om de aan ons beloofde 100$ in ontvangst te nemen. Dat kost even wat moeite maar dan heb je ook wat. Dan gaan we naar de check-in. Na eer kwartiertje blijkt dat we in de verkeerde rij staan en gaan we door naar de bag drop off, want we zijn vanmorgen al online ingecheckt.

Eerst nog maar even een drinkje. Dan is het tijd om door de douane te gaan. We zijn zo aan de beurt en moeten allemaal onze schoenen uit doen. Controle van de handbagage, piece of cake!
Dan door naar de gate. Het lijkt allemaal nog goed te gaan, er is geen vertraging en iedereen kijkt blij. Dan zo rond half vijf komt het slecht nieuws, we hebben nog geen toestemming om op te stijgen,dus we wachten nog maar even in de vertrekhal. Omdat er pas over drie kwartier meer info is, haalt Sander nog even een drinkje en een snackje.

Rond half zes krijgen we te horen, dat we toch gaan vertrekken en er stijgt gejuich op! Om kwart voor acht zijn we allemaal geboard en stijgen we op. We vliegen een stukje en dan krijgen we te horen dat we niet kunnen landen op Gatwick maar daarvan in de plaats landen we op Stansted.
Dat is iets minder goed nieuws, maar in ieder geval hebben we Engeland gehaald.

Eenmaal op Standsted vragen we even wat we het beste kunnen doen als we toch naar Heathrow willen. Ze adviseren ons de sneltrein en de metro. Op naar de kaartjes balie. Oh, niet op deze verdieping, nou dan op naar de volgende balie. Daar krijgen we tekst en uitleg hoe we waar kunnen overstappen zonder al te veel met onze tassen te hoeven zeulen. Geweldig in Londen.

We stappen eerst in de sneltrein, waar we keurig worden geholpen met al onze vragen en er is zelfs een mede passagier die ons even helpt met een koffer. Na een kwartiertje stappen we over op de underground ook hier worden we weer geholpen met de koffers. Bij de volgende halte moeten we gelijk weer overstappen, dat scheelde met trappen. Weer iemand die ons helpt met de koffers, wat een aardige lui die londenaren. Dan eindelijk eindelijk komen we bij Heathrow. Als Sander op het bord kijkt blijkt dat we bij gate 4 moeten zijn en we zijn bij de halte voor 1,2,3 uitgestapt.
Terug in de metro en bij de volgende halte stapen we weer over. Dan zijn we bij gate 4.
Op naar de KLM balie.
Natuurlijk zijn we niet de enige maar na een half uurtje zijn we dan toch aan de beurt, we raken noga aan de praat met een dame voor ons, die heel lang in londen heeft gewoond en nu even bij haar moeder van 91 op bezoek was. Ze wilde met de eurostar maar daar was ook geen plek meer, ondanks dat ze vier treinen extra hadden ingezet.

Dan zijn we aan de beurt om nieuwe tickets te krijgen, we mogen morgen met dezelfde vlucht naar huis. Nou prima, dat ene nachtje extra vakantie is ook geen probleem. We krijgen nog een hotelovernachting en lunch, diner en ontbijt, dus dat is ook allemaal regelt. Omdat het hotel niet heel dichtbij is, worden we met een busje gebracht. We wachten even lekker in de zon, het is hier best lekker weer in Londen en dan worden we opgepikt. Het busje brengt ons naar het park inn hotel. We zijn daar net op tijd voor lunch, maar het is niet veel soeps.

Na de lunch even lekker onder de douche en wat is het toch fijn als je koffers er zijn en je gewoon “schone” kleren aankunt. We lopen even lekker een rondje buiten en we kopen nog een laatste kaart met een engelse postzegel voor de moeder van Barbara. Even een beetje tv kijken en dan gaan we weer eten. Het is niet echt lekker en er is paella met metaalsmaak of beenham die op is. Matig hier in dit hotel. Maar de toetjes zijn wel lekker want die komen uit de vriezer! Gelukkig zijn ze wel ontdooit.

We kijken nog even tv en dan kunnen we echt niet langer wakker blijven en gaan we lekker slapen.

1. Kun je nu london van je lijst af schrappen??

zou ik niet doen er is veel meer te zien dan een hotel met matig eten.