vrijdag 30 april 2010

Dag 10, 1 mei, Miami

We beginnen deze dag met een bezoekje aan het Holocaust museum. Dat is een stuk kleiner dan we dachten maar wel indrukwekkend. Zoveel doden.

Dan een bezoekje aan de botanische tuin die direct achter het museum is. Het is een klein tuintje, eigenlijk zijn we er met een minuut of tien wel door heen gewandeld. We besluiten door te rijden naar de DuckTours.

We moeten even zoeken naar het kantoortje voor kaartjes, maar uiteindelijk vond Barbara de DuckTours. Sander had de auto even ergens neer gezet en was blijven zitten, want parkeren is hier nogal duur($10 dollar per uur). Nu de kaartjes gekocht waren, gingen we op zoek naar een parkeerplek en een broodje, want inmiddels hadden we wel een beetje trek. We parkeren een stukje verderop voor 20$ voor heel de dag en lopen naar een eet tentje. Daar worden we bediend door drie wel hele sjacho dames, er kan echt geen lachje van af en het is onze duurste lunch in de hele vakantie!

Dan lopen we door naar de DuckTours, waar onze auto/boot al staat te wachten. We moeten even in de rij en dan gaan we eindelijk op weg. We komen onder andere langs de winkel van Miami Ink,Miami Beach (met veel trainende/volleyballende mannen) langs star island, hisbiscus island en langs alle mooie gebouwen van het Art Deco District. De tourguide is heel erg grappig en we lachen wat af. Hij laat zelfs mensen die op straat lopen dansen :-D Hij maakt ook nog een grapje met Sander over een liedje van Taylor Swift (ik moest gewoon opzoeken wie dat nou weer is) en dat Sander speciaal om dit liedje heeft gevraagd: http://www.lyrics-celebrities.anekatips.com/you-belong-with-me-lyrics-taylor-swift. De hele vakantie blijft dit natuurlijk Sanders liedje :-) :-)

Voor ons zit ook een Nederlands stel, waar we wel mee aan de praat raken maar die snel wegrennen als we uitgestapt zijn. We verdenken ze er van, dat ze bang zijn om verder met ons te praten omdat we ze misschien zouden kunnen vragen iets te gaan drinken :):):). Toen we aan het kletsen waren vertelde ze dat ze twee jaar geleden ook in het zuid-westen waren en dat ze dat ook geweldig vonden net als wij vorig jaar. Aan het einde kwamen we nog langs een agent, waarbij de tourguide het liedje van de film Cops ging op zetten en wij allemaal moesten mee zingen. Aan het einde zei hij, dat het Sander's keuze was, dat hij uit Nederland kwam en dat die agent hem zou kunnen vinden :-)

We besluiten de auto nog even te laten staan en te kijken of we het Art Deco District te voet kunnen verkennen en of dat eigenlijk niet te ver is. Na een flinke wandeling door het Art Deco District, waar ik weer een berg foto's heb genomen, zijn we best een beetje moe. Aan de ene kant is het jammer dat het zo bewolkt is, maar aan de andere kant is dat niet zo erg. Gisteren in de zoo, zijn we ondanks dat we zijn ingesmeerd best nog verbrand, dus schaduw is best welkom. Beetje jammer van de foto's maar misschien kan er nog wat ge-foto-shopt worden :-)

Nog even naar de Publix voor wat boodschappen, marshmallow fluff en 2 soorten pindakaas en ik vond hier ook Arizona thee. Dat hebben we bij Robeco in ice-tea en dat is erg lekker. Ben benieuwd of dit ook lekker is. Wat broodjes voor het ontbijt en perensap.

Vanavond hebben we een lekker starbucks-ijsje gegeten en nu is het tijd voor het reisverslag en een beetje relaxen! We kijken naar een stukje naar The Negotiator, dat blijft toch een geweldige film.
En dan gaan we maar weer lekker slapen.

1. Hallo vakantiegangers,

We genieten erg van de avonturen en zijn blij dat de koffers eindelijk terecht zijn. We waren al bang dat we langs jullie huis moesten om wat spullen mee te nemen voor de laatst week :-)
    Wij hebben na een drukke week een voorproefje genomen in disney Parijs we zijn er klaar voor om alle atracties te gaan bezoeken in orlando. voetjes zijn gewend aan de disneykm die we gaan afleggen. we zijn begonnen aan de laatste count down (jawel nog 4 dagen werken en 1 verjaardag.....we zijn er bijna, maar nog niet helemaal)

Tot over een kleine week

Marcel en Esmay

2. Wij genieten ook van jullie blog hoor!
    Blij dat het koffer verhaal nu opgelost is.

Nu alleen nog maar plezier, en dat hebben jullie.